- Risk គឺជាការរារាំងដើម្បីកាត់បន្ថយសំរាច់គោលដៅរបស់អង្គភាព
ឬ ស្ថបន័មួយ។
បានជាយើងត្រូវសិក្សាលើ Risk managementព្រោះដើម្បីកាត់បន្ថយហានិភ័យដែលកើតមានឡើងជាយថាហេតុនៅក្នុងអង្គភាពឬស្ថាបន័មួយ
និងដើម្បីចាប់យកឪកាសដែលកើតមាននៅក្នុងហានិភ័យនិងដើម្បីកាត់បន្ថយហាមិភ័យនិងទទួលយកឪកាសបានច្រើន។
2.ជំហានដំណើរការគ្រប់គ្រងហានិភ័យ មានដូចជា៖
Identify - ការកំណត់អត្តសញ្ញាណហានិភ័យអនុញ្ញាតឱ្យបុគ្គលដើម្បីកំណត់
អត្តសញ្ញាណហានិភ័យដូច្នេះបុគ្គលិកប្រតិបត្ដិការក្លាយជាការយល់ដឹងអំពីបញ្ហាដែលមាន
សក្តានុពល។ មិនត្រឹមតែគួរប្រថុយអត្តសញ្ញាណត្រូវបានអនុវត្តនៅដើមឆ្នាំអាចធ្វើទៅ
បាននោះទេប៉ុន្តែវាក៏គួរតែត្រូវបានធ្វើឡើងវិញជាញឹកញាប់។
Analyze
and prioritize - ការវិភាគហានិភ័យបំលែងការព្យាករឬទិន្នន័យអំពីហានិភ័យជាក់លាក់មួយដែលបានបង្កើតឡើងក្នុងអំឡុងពេលនៃការកំណត់អត្តសញ្ញាណការប្រឈមទៅក្នុងសំណុំបែបបទស្របមួយដែលអាចត្រូវបានប្រើដើម្បីធ្វើឱ្យការសម្រេចចិត្តនៅជុំវិញអាទិភាព។
អាទិភាពហានិភ័យអនុញ្ញាតឱ្យប្រតិបត្តិការដើម្បីប្រព្រឹត្តធនធានដើម្បីគ្រប់គ្រងហានិភ័យដ៏សំខាន់បំផុតនេះ។
Plan
and schedule -ការធ្វើផែនការហានិភ័យត្រូវចំណាយពេលព័ត៌មានដែលទទួលបានពីការវិភាគហានិភ័យនិងប្រើវាដើម្បីបង្កើតយុទ្ធសាស្រ្តផែនការ, សំណើរផ្លាស់ប្តូរនិងសកម្មភាព។ កាលវិភាគហានិភ័យធានាថាផែនការទាំងនេះត្រូវបានអនុម័តហើយបន្ទាប់មកបានដាក់បញ្ចូលទៅក្នុងដំណើរការស្ដង់ដាថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃនិងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ។
Track
and report - តាមដានហានិភ័យត្រួតពិនិត្យស្ថានភាពនៃហានិភ័យជាក់លាក់និងវឌ្ឍនភាពក្នុងផែនការសកម្មភាពរបស់ខ្លួននោះទេ។
តាមដានហានិភ័យក៏រួមបញ្ចូលទាំងការត្រួតពិនិត្យប្រហែលផលប៉ះពាល់, ការប៉ះពាល់និងវិធានការផ្សេងទៀតនៃហានិភ័យនៃការផ្លាស់ប្តូរដែលអាចផ្លាស់ប្តូរផែនការជាអាទិភាពឬហានិភ័យនិងទីបំផុតអាចរកបាននៃសេវានេះ។
រាយការណ៍ហានិភ័យធានាថាប្រតិបត្ដិការរបស់បុគ្គលិកគ្រប់គ្រងសេវាកម្មនិងភាគីពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀតបានដឹងពីស្ថានភាពនៃហានិភ័យកំពូលនិងផែនការដើម្បីគ្រប់គ្រងពួកគេ។
Control -ការគ្រប់គ្រងហានិភ័យគឺជាដំណើរការនៃការអនុវត្តផែនការសកម្មភាពមានហានិភ័យនិងរបាយការណ៍ស្ថានភាពដែលជាប់ទាក់ទងរបស់ពួកគេ។
ការគ្រប់គ្រងហានិភ័យក៏រួមបញ្ចូលទាំងការផ្លាស់ប្តូរការត្រួតពិនិត្យសំណើផ្តួចផ្តើមនៅពេលដែលការផ្លាស់ប្តូរស្ថានភាពផែនការឬហានិភ័យមានហានិភ័យអាចប៉ះពាល់ដល់លទ្ធភាពនៃកិច្ចព្រមព្រៀងកម្រិតសេវាឬសេវា
(SLA) បាន។
Learn -ការរៀនហានិភ័យ formalizes មេរៀនដែលបានរៀននិងប្រើឧបករណ៍ដើម្បីចាប់យក,
ប្រភេទ, និងសន្ទស្សន៍ចំណេះដឹងនៅក្នុងសំណុំបែបបទអាចប្រើឡើងវិញដែលអាចត្រូវបានចែករំលែកជាមួយអ្នកដទៃនោះទេ។
3.ដែលហៅថាព្រឹត្តការណ៍ការគ្រប់គ្រងព្រឹត្តការណ៍នេះជាការសម្របសម្រួល, ការរត់និង
ការធ្វើផែនការនៃក្រុមមនុស្សទាំងអស់, និងលក្ខណៈពិសេសដែលបានមកជាមួយគ្នា
ដើម្បីបង្កើតគ្រប់ប្រភេទនៃព្រឹត្តិការណ៍។
ការគ្រប់គ្រងព្រឹត្តការណ៍មួយឲ្យបានល្អគេត្រូវពិនិត្យលើកត្តាទាំង៤គឺ៖
1. រចនាសម្ព័ន្ធស្ថាប័ននិងការរចនា
2. ទំនាក់ទំនង
3. វប្បធម៌អង្គភាព
4. ការជឿទុកចិត្ត
No comments:
Post a Comment